De specialist in

Afspraken inplannen met warme leads? Laat dat maar over aan de specialisten van Close Force Company! Dankzij onze aantrekkelijke garanties ben je ervan verzekerd dat wij waardevolle afspraken inplannen.
marketing linkedin

Koud bellen

september 6, 2023

Inhoudsopgave

Koud bellen is in iedere branche verschillend, toch zijn er veel overeenkomsten. Bij Close Force Company weten wij als geen ander wat deze overeenkomsten zijn. Wij zijn specialist op het gebied van koud bellen en het maakt eigenlijk niet uit voor wie wij aan de slag aan, wij behalen resultaten en dat doen we op basis van de onderstaande informatie.

Voor het koud bellen eerst het klantprofiel bepalen

Wij raden het absoluut af om zomaar te beginnen met koud bellen. Belangrijk is om eerst een goed klantprofiel te bepalen. Welke bedrijven passen perfect in jullie doelgroep en wie zitten er eigenlijk op jullie te wachten? Doe daarom eerst goed onderzoek, hiermee voorkom je dat je straks een hoop uren voor niets belt. Dat is immers zonde van je tijd.

Stel een feilloos belscript op

Zomaar de telefoon pakken en bellen, dat gaat natuurlijk niet. Juist daarom maken wij altijd een goed belscript voor we aan de slag gaan met koud bellen. Met behulp van dit belscript ga je veel doelgerichter te werk en heb je een fijne backup voor tijdens het bellen. Overigens passen we het script tijdens het bellen regelmatig aan. Na verloop van tijd weten we namelijk steeds beter wat wel werkt en wat niet werkt.

Denk na over tegenwerpingen

Voordat we daadwerkelijk aan de slag gaan, denken we na over verschillende tegenwerpingen, maar voor we dit doen bepalen we tegen welke problemen de doelgroep aanloopt en hoe wij deze problemen kunnen verhelpen. Vervolgens bepalen we waarom de doelgroep niet met ons in zee zou willen gaan en bepalen we hoe we de lead alsnog kunnen overhalen om voor ons te kiezen.

Het stellen van open vragen is zeer belangrijk

Tijdens B2B telemarketing of tijdens het voeren van een verkoopgesprek is het zeer belangrijk om open vragen te stellen. Doe je dit niet en stel je gesloten vragen? Dan kan een gesprek al snel stagneren. Belangrijk is om vervolgens goed te luisteren naar de lead en om weer een goede open vraag terug te stellen. Dit vergroot de kans op succes aanzienlijk!

Luisteren, luisteren en nog eens luisteren

Veel mensen hebben bij een specialist op het gebied van sales al snel iemand in hun hoofd die erg goed kan praten. Uiteraard om goed te kunnen bellen en om een goed verkoopgesprek te kunnen voeren is het van groot belang dat je goed kunt praten. Echter is er een ding dat nog belangrijker is en in de vorige alinea benoemde we dit al. We hebben het dan natuurlijk over luisteren! Zorg ervoor dat je lead voor ongeveer 70% van de tijd aan het woord is en jij maar 30%. Zo kan je goed luisteren en de juiste vragen stellen.

Stel geen vragen tegelijk 

Vragen stellen kan soms best lastig zijn tijdens het koud bellen. Belangrijk is dat je niet verschillende vragen door elkaar gaat stellen, maar je echt bij een vraag blijft. Zo hou je meer structuur in het gesprek en kan je beter luisteren naar de antwoorden.

Ga nooit door bij een duidelijke nee

Heb je tijdens het koud bellen iemand aan de lijn die echt niet wil? Dan merk je dat al vrij snel! Voorkom dat je irritant wordt en mensen een negatieve associatie met je krijgen, dit kan voor imagoschade op de lange termijn zorgen.

Communiceer zonder twijfeltaal

Tijdens het koud bellen zal je overtuigend over moeten komen en dat kan natuurlijk niet als je steeds woorden zoals eigenlijk, toch en in principe gebruikt. Sta sterk in je schoenen, praat direct en voorkom twijfeltaal.

Schakel Close Force Company in voor koud bellen

Kan jij wel wat hulp gebruiken met koud bellen? Dan raden we het je absoluut aan om Close Force Company in te schakelen. Met onze jarenlange ervaring kunnen wij iedere klus aan. Ben jij benieuwd of ons concept werkt? Kies dan voor een proefmaand! Heb je vragen over het concept? Neem dan gerust contact met ons op.

Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws en ontvang exclusieve aanbiedingen!
© 2024 - Close Force Company